Łódź ratownicza Kontra R

  • Dodaj recenzję:
  • 102047
  • szt.
  • Cena netto: 13 440,00 zł / szt. 16 531,20 zł / szt.

Łódź ratownicza Kontra R

 

Kontra to nowoczesna wielozadaniowa łódź z polietylenu, przeznaczona do ratownictwa. Unikatowa konstrukcja kadłuba zapewnia stabilność i manewrowość. Dzięki swojej dwupłaszczowej konstrukcji jest bezpieczna, a wykonanie łodzi z polietylenu zapewnia trwałość. Poza tymi atutami dodaliśmy elementy wyposażenia niezbędne do przeprowadzania akcji ratowniczych. KONTRA R posiada specjalną kieszeń na pełnowymiarową deskę ortopedyczną, miejsce na zestaw ratowniczy R1, trzy bakisty boczne, bakistę dziobową, drabinkę rufową oraz uchwyt na bojkę i koło ratunkowe.


Może być wykorzystywana do żeglugi śródlądowej (według klasyfikacji PRS - kategoria D) oraz morskiej przybrzeżnej (według klasyfikacji PRS - kategoria C). Może być również stosowana na terenach trudno dostępnych - zalewowych. KONTRA to polska konstrukcja łącząca zalety pontonu typu RIB z wygodą przestronnej łodzi wypornościowej.

Doskonale zaprojektowana przestrzeń umożliwia pracę trzyosobowego zespołu ratowniczego. Niska burta łodzi ułatwia podjęcie z wody ratowanego. Specjalne mocowania stabilizujące deskę umożliwiają przeprowadzenie akcji reanimacyjnej nawet podczas przemieszczania się łodzi.
Dodatkowe wyposażenie to: dwie składane knagi dziobowe, uchwyt na bosak, uchwyty na pagaje, bojka i koło ratunkowe. KONTRA R posiada dodatkowe pływaki rufowe, które poprawiają stateczność wzdłużną łodzi, a dzięki specjalnej drabince ułatwiają wejście na pokład.



Polietylen to tworzywo całkowicie odporne na działanie czynników atmosferycznych, nie chłonie wody, jest bardzo wytrzymałe nawet w niskich temperaturach, czym przewyższa inne materiały - jak żywice poliestrowe, PCV czy drewno. Zwłaszcza wysoka wytrzymałość udarnościowa sprawia, że łódka wykonana z tego materiału nie uszkodzi sie przy uderzeniu w brzeg czy kamienie na dnie. Łódki z polietylenu nie trzeba malować ani poddawać konserwacji, przez co nawet przy intensywnej eksploatacji bardzo długo zachowuje sprawność.

Polietylen sam w sobie jest lżejszy od wody, a dodatkowo łódka jest dwupłaszczowa (podwójne dno) i posiada wiele komór wypornościowych. Połączenie kadłuba typu V z bocznymi pływakami jak w katamaranie zapewniają łodzi stabilność, a przy tym szybkość i zwrotność. Nawet przy przewróceniu łódki, przedziurawieniu jednej lub dwóch powłok i całkowitym wypełnieniu wodą, łódka utrzymuje się na wodzie, załoga ma cały czas bezpieczne oparcie.


W zestawie nie ma silnika. Silniki można wybrać z opcji obok ceny. Sugerujemy silnik 20KM, ale bardziej wymagający użytkownicy mogą dobrać silnik 25KM, najmocniejszy dedykowany dla tej łodzi. Do łodzi można także dokupić przyczepę (jak na zdjęciach) na które są dodatkowo zamocowane płozy. Przy zakupie z przyczepą możliwy odbiór osobisty lub dostawa. Zakup bez przyczepy tylko dostawa firmą spedycyjną. Koszty dostawy ustalane są indywidualnie.



Wyposażenie:

- Kadłub
- Bakista dziobowa
- Knaga rufowa
- Relingi
- Korek odpływowy
- Bakista boczna - 3 szt.
- Kieszeń na deskę ortopedyczną
- Deska ortopedyczna ze stabilizatorem głowy i pasami
- Mocowanie zestawu ratowniczego R1
- Składane knagi dziobowe - 2 szt.
- Uchwyt na pagaje
- Pagaje
- Uchwyt na bosak
- Bosak
- Uchwyt na bojkę
- Bojka pamelka  
- Uchwyt na koło ratunkowe
- Koło ratunkowe śródlądowe
- Drabinka rufowa


Dane techniczne:

  •     Kategoria projektowa łodzi C/DMasa jednostki pustej - 130
  •     Ilość osób – 4-C/6-D
  •     Maksymalna nośność - 436 kg-C/ 600 kg-D
  •     Maksymalna moc silnika 25KM - 18kW
  •     Materiał kadłuba – LDPE
  •     Długość całkowita - 4,00,m
  •     Budowa kadłuba – dwupłaszczowa zamknięta
  •     Technologia wykonania – formowanie rotacyjne
  •     Szerokość całkowita - 1,60m
  •     Wysokość całkowita - 0,79m
  •     Długość w linii wodnej - 3,15m
  •     Max szerokość w linii wodnej - 1,50m
  •     Wysokość wolnej burty przy maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu - 0,55/0,35m

 

SILNIK 20KM:

Wersja silnika Parsun 20KM z rozruchem elektrycznym i sterowaniem manetką. W komplecie manetka z kluczykiem, cięgna gazu i biegów, wiązka elektryczna oraz złącze sterociągu.
Długa kolumna (pawęż)
 
Moc maksymalna: 20 KM
Biegi: Przód-Luz -Wsteczny (F-N-R)
2 cylindry w rzędzie, 4 suwowy, pojemność skokowa 362 cm3
Chłodzony wodą, typ silnika OHC
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu.
Maks. prędkość obrotowa dla pełnej mocy (obr/min) 4500-4500
Wolne obroty (Neutral) 900-1000 (obr/min)
Średnica * skok tłoka 65*75
Przełożenie 2,08 (27/13)
System zapłonu CDI
Ładowanie akumulatora 12V
Pojemność zbiornika paliwa: 24 litry zewnętrzny
Maksymalne zużycie paliwa 6,9 litra/godzinę
Średnie zużycie: około 3,5 litra na godzinę pracy
Stosowane paliwo: benzyna bezołowiowa
Pojemność oleju w silniku: 1,6 l. (bez filtra) (10W30 lub 10W40)
Pojemność oleju w przekładni: 0,30 l. (SAE 90)
Świeca: DRP7EA9, szczelina 0,8-0,9mm
Śruba w komplecie: 3 - 9 1/4" x 11 1/4"

Wymiary:
Długość / szerokość / wysokość 121*43,0*115,3 cm
Wysokość pawęży: 52 cm (20 cali)
Waga: 54 kg

W zestawie także śruba napędowa, zbiornik paliwa 24 litry i linia paliwowa.


SILNIK 25KM:

Wersja silnika Parsun 25KM z rozruchem elektrycznym i sterowaniem manetką. W komplecie manetka z kluczykiem, cięgna gazu i biegów, wiązka elektryczna, złącze sterociągu.
Długa kolumna (pawęż)

Moc maksymalna: 18,4kW (25 KM) @5500
Biegi: Przód-Luz -Wsteczny (F-N-R)
2 cylindry w rzędzie, 4 suwowy, pojemność skokowa 498 cm3
Chłodzony wodą, typ silnika OHC
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu.
Maks. prędkość obrotowa dla pełnej mocy (obr/min) 5000-6000
Wolne obroty (Neutral) 925-1025 (obr/min)
Średnica * skok tłoka 65*75
Przełożenie 2,08 (27/13)
System zapłonu CDI
Rozruch elektryczny kluczykiem w manetce,
Dodatkowo rozruch ręczny,
Sterowanie manetką i kierownicą (manetka i cięgna w komplecie)
Ładowanie akumulatora 12V
Pojemność zbiornika paliwa: 24 litry zewnętrzny
Maksymalne zużycie paliwa 9,2 litra/godzinę
Średnie zużycie: około 4,5 litra na godzinę pracy
Stosowane paliwo: benzyna bezołowiowa
Pojemność oleju w silniku: 1,7 l. (bez filtra)
Pojemność oleju w przekładni: 0,32 l.
Śruba w komplecie: 3 - 9 7/8" x 11 1/4"

Wymiary:
Długość / szerokość / wysokość 70,3 * 43,0 * 128 cm
Wysokość pawęży: 50,8 cm (20 cali)
Waga: 70 kg

W zestawie śruba napędowa, zbiornik paliwa 24 litry i linia paliwowa.


PRZYCZEPA:

Przyczepa P415 jest przyczepą podłodziową przeznaczoną do transportu łodzi o maksymalnej długości do 5 metrów. Jest to mocna i profesjonalna przyczepa o ładowności do 320 kg. Może być wykorzystywana do przewozu łodzi, skuterów i kajaków. Dyszel tej przyczepy jest regulowany. W wyposażeniu standardowym znajduje się dziobnica, wciągarka, uchwyty do spinania ładunku, dwie rolki kilowe oraz demontowalna belka oświetleniowa. Oś niehamowana.

Dane Techniczne

    Wymiar wew.: 500 x 160 cm
    Ładowność: 320 kg
    DMC Min: 450 kg
    DMC Max: 450 kg

This page was generated in 0.111 s