System woda-lód RSKTM-15 katamaran ratowniczy z silnikiem, skafandrem i osprzętem

  • Dodaj recenzję:
  • 100631
  • szt.
  • Cena netto: 28 800,00 zł / szt. 35 424,00 zł / szt.

System woda-lód RSKTM-15 katamaran ratowniczy z silnikiem, skafandrem i osprzętem

System Woda-Lód RSKTM-15 to mobilne całoroczne urządzenie ratownicze przeznaczone do działań ewakuacyjnych w warunkach wodno-lodowych, w których głównym czynnikiem utrudniającym dotarcie do poszkodowanego jest załamywanie i dryfowanie lodu lub długa droga wodna pomiędzy stałym brzegiem, a lodem.


SYSTEM WODA-LÓD RSKTM-15

Zalety:
- Akcja ewakuacyjna w warunkach wodno-lodowych.
- Ruch w stronę lodu „bezpiecznego” możliwy dzięki funkcji niszczenia lodu o słabej nośności.
- Redukcja wyporności pływaków zwiększająca ich zanurzenie umożliwia pracę śruby napędowej podczas niszczenia i topienia lodu.
- Pokonywanie wody o nurcie do 8 km/h, nienośnej struktury lodowej oraz lodu twardego na dystansie kilku kilometrów.
- Silnik dwusuwowy dający : ok. 20% wyższy uciąg początkowy niż silnik czterosuwowy o podobnej mocy wyrażonej w KM oraz transport w dowolnej pozycji.
- Niszczenie lodu zagrażającego ratownikowi.
- Wyjazd z wody na lód nośny.
- Łatwość dotarcia ratownika ze sprzętem ratowniczym do akwenu przy użyciu niespecjalistycznego środka transportu.
- Błyskawiczny montaż, gwarantujący prawie natychmiastowe podjęcie akcji ratowniczej.

Gwarancja skuteczności i bezpieczeństwa:
- Silnik dwusuwowy z zabezpieczoną śrubą przystosowany do dwukierunkowej pracy w wodzie z lodem.
- Asymetryczne osadzenie jednostki napędowej zapewnia ratownikowi otwarty ciąg komunikacyjny.
- Asymetryczne przesunięcie środka ciężkości ułatwia skuteczne niszczenie lodu.
- Wentyle odbarczeniowe wyrównują różnice ciśnień podczas zmiany temperatury otoczenia.
- Zbiorniki kompensacyjne dziobu gwarantują właściwe przegłębienie dziobów podczas podejmowania osoby ewakuowanej.
- Zbiorniki kompensacyjne rufy gwarantujące właściwy kąt natarcia na lód nośny.
- Kombinezon Suchy Oddychający dla operatora systemu.

Dane techniczne:
Masa  145-160 kg
Wyporność brutto minimum 400 kg
Długość minimalna 325 cm
Szerokość minimalna 215 cm
Wysokość 125 cm
Silnik dwusuwowy osadzony minimum 250cm do tyłu od dziobów, przystosowany do dwukierunkowej pracy w wodzie z lodem.


Budowa:
- 3 rozłączne elementy konstrukcyjne: 2 okute i orelingowane pływaki oraz pokład operacyjny.
- 2 puste (niewypienione) pływaki wyposażone w korki spustowe i wentyle wyrównujące.

- Wysokość pływaków większa/równa względem szerokości pływaków.
- 1 pokład operacyjny o konstrukcji plastra miodu.
- Powierzchnia między skrajnymi punktami podparcia na lodzie nośnym 3,6 m2.
- Powierzchnia atakująca lód podczas niszczenia - punktowo.
- Laminat                           PS
- Stal nierdzewna             304  

Wyposażenie ratownicze podstawowe:
Silnik dwusuwowy o mocy 5 KM przystosowany do dwukierunkowej pracy w wodzie z lodem 1 szt.
Kombinezon suchy oddychający dla operatora   1 szt.
Lina asekuracyjna pływająca      80 mb
Wiosła drewniane jednoczęściowe  2 szt.
Dulki  2 szt.
Rzutka holring krótka 4 m / 8 mm
Kolce lodowe 1 para
Kolce na buty-nakładki antypoślizgowe 1 para
Śruba lodowa 1 szt.
Mocowanie do silnika spalinowego w odległości minimum 250cm od dziobu 1 szt.
Zasobnik bryzgoszczelny 2 szt.
Zintegrowane z kadłubem zbiorniki kompensacyjne dziobów 2 szt.
Zintegrowane z kadłubem zbiorniki kompensacyjne rufy 2 szt.
Wypornościowe koła służące do ewakuacji poszkodowanego (wyporność minimum 8kg)  z funkcją transportową na lądzie 2 szt.

 

Silnik dwusuwowy 5KM, przystosowany do pracy w wodzie z lodem.

Dane techniczne:
zasilanie benzyna
rodzaj dwusuwowy
zapłon DI
uruchomienie ręczne
kolumna krótka
zabezpieczenie śruby TAK
moc 5 KM
ilość cylindrów 1
pojemność silnika (cc) 102
przełożenie 2.15:1
biegi F-N-R
chłodzenie woda (otwarty)
zintegrowany zbiornik paliwa 2,5 l
waga 21 kg


Kombinezon suchy oddychający  5001830

Jest "suchym” kombinezonem wodoodporny o wysokim stopniu paroprzepuszczalności.

Kombinezon nie stanowi istotnej bariery termicznej, a jedynie warstwę nieprzepuszczającą wody.

Dla właściwego komfortu użytkowania należy ubierać pod kombinezon bieliznę termiczną i kombinezon polarowy.

Na stopy należy ubierać zwykłe (cienkie lub grube) skarpety.

CECHY:
- wodoodporny i oddychający suchy kombinezon wykonany z 3-warstwowej membrany,
- lateksowe skarpety,
- lateksowe gilzy w mankietach i na szyi,
- dodatkowe wzmocnienia na kolanach i siedzeniu warunkujące niezawodność w newralgicznych miejscach,
 

PARAMETRY:
Przepuszczalność pary 15000 g/m2/24h
Wodoodporność 20000 mm
Dostępne rozmiary M, L,XL, XXL

 

!!! Kombinezonu nie wolno prać, wirować, prasować.

Zabrudzenia zmywać czystą słodką wodą z mydłem (bardzo łagodny detergent) delikatnie pocierając miękką gąbką.
SUWAK SZIP
Brud, sól, piasek itp. mogą spowodować uszkodzenia.
Jeśli brud, sól, piasek lub tp. są obecne, zamek należy umyć mydłem i wodą.
Zanieczyszczenia mogą wpływać na funkcję uszczelniającą, jeśli dostaną się pomiędzy łańcuchy zębów.
Jeśli zamknięcie SZIP służy do ochrony życia lub materiałów wrażliwych, funkcję uszczelniającą i czystość na obszarze łańcucha powinny być dwukrotnie sprawdzane przed każdym użyciem.
Ciężkie zgięcia mogą spowodować rozszczelnienie, a nawet uszkodzenie. Proszę unikać.
! ! !
Przed pierwszym użyciem kombinezonu, należy dokładnie nasmarować zamek błyskawiczny z dwóch stron, dołączonym do kombinezonu smarem silikonowym.

 
Silikon należy także wtłoczyć do „karetki” - suwaka (automatu zamykającego / otwierającego suwak).
 
Zabieg trzeba powtarzać proporcjonalnie do potrzeb jednak nie rzadziej niż raz na miesiąc (instrukcja z piktogramami - obrazkowa – zawarta jest ze smarem dołączonym do nowego kombinezonu).



Odporność suwaka SZIP:

Promienie UV Doskonała
Mikroby Dobra
Zakres temperatur -20 ° C - +60 ° C








   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   






UWAGA!

Koszty dostawy tego towaru ustalane są indywidualnie. Informacje w koszyku sklepu dotyczące kosztów transportu gdy ten towar się w nim znajduje należy uznać za nieważne. Po otrzymaniu zamówienia na ten towar, skontaktujemy się z Państwem niezwłocznie celem podania kosztów transportu.

This page was generated in 0.118 s