System woda-lód RSKTM-15 katamaran ratowniczy z silnikiem, skafandrem i osprzętem
- Dodaj recenzję:
- Kod: 100631
-
-
Historia ceny
- szt.
- Cena netto: 35 772,00 zł / szt. 43 999,56 zł / szt.
System woda-lód RSKTM-15 katamaran ratowniczy z silnikiem, skafandrem i osprzętem
System Woda-Lód RSKTM-15 to mobilne całoroczne urządzenie ratownicze przeznaczone do działań ewakuacyjnych w warunkach wodno-lodowych, w których głównym czynnikiem utrudniającym dotarcie do poszkodowanego jest załamywanie i dryfowanie lodu lub długa droga wodna pomiędzy stałym brzegiem, a lodem.
Zalety:
- Akcja ewakuacyjna w warunkach wodno-lodowych.
- Ruch w stronę lodu „bezpiecznego” możliwy dzięki funkcji niszczenia lodu o słabej nośności.
- Redukcja wyporności pływaków zwiększająca ich zanurzenie umożliwia pracę śruby napędowej podczas niszczenia i topienia lodu.
- Pokonywanie wody o nurcie do 8 km/h, nienośnej struktury lodowej oraz lodu twardego na dystansie kilku kilometrów.
- Silnik dwusuwowy dający : ok. 20% wyższy uciąg początkowy niż silnik czterosuwowy o podobnej mocy wyrażonej w KM oraz transport w dowolnej pozycji.
- Niszczenie lodu zagrażającego ratownikowi.
- Wyjazd z wody na lód nośny.
- Łatwość dotarcia ratownika ze sprzętem ratowniczym do akwenu przy użyciu niespecjalistycznego środka transportu.
- Błyskawiczny montaż, gwarantujący prawie natychmiastowe podjęcie akcji ratowniczej.
Gwarancja skuteczności i bezpieczeństwa:
- Silnik dwusuwowy z zabezpieczoną śrubą przystosowany do dwukierunkowej pracy w wodzie z lodem.
- Asymetryczne osadzenie jednostki napędowej zapewnia ratownikowi otwarty ciąg komunikacyjny.
- Asymetryczne przesunięcie środka ciężkości ułatwia skuteczne niszczenie lodu.
- Wentyle odbarczeniowe wyrównują różnice ciśnień podczas zmiany temperatury otoczenia.
- Zbiorniki kompensacyjne dziobu gwarantują właściwe przegłębienie dziobów podczas podejmowania osoby ewakuowanej.
- Zbiorniki kompensacyjne rufy gwarantujące właściwy kąt natarcia na lód nośny.
- Kombinezon Suchy Oddychający dla operatora systemu.
Dane techniczne: | |
Masa | 145-160 kg |
Wyporność brutto minimum | 400 kg |
Długość minimalna | 325 cm |
Szerokość minimalna | 215 cm |
Wysokość | 125 cm |
Silnik dwusuwowy osadzony minimum 250cm do tyłu od dziobów, przystosowany do dwukierunkowej pracy w wodzie z lodem. |
Budowa:
- 3 rozłączne elementy konstrukcyjne: 2 okute i orelingowane pływaki oraz pokład operacyjny.
- 2 puste (nie wypienione) pływaki wyposażone w korki spustowe i wentyle wyrównujące.
- Wysokość pływaków większa/równa względem szerokości pływaków.
- 1 pokład operacyjny o konstrukcji plastra miodu.
- Powierzchnia między skrajnymi punktami podparcia na lodzie nośnym 3,6 m2.
- Powierzchnia atakująca lód podczas niszczenia - punktowo.
- Laminat PS
- Stal nierdzewna 304
Wyposażenie ratownicze podstawowe: | |
Silnik dwusuwowy o mocy 5 KM przystosowany do dwukierunkowej pracy w wodzie z lodem | 1 szt. |
Kombinezon suchy oddychający RACING RSKTM2020 dla operatora | 1 szt. |
Lina asekuracyjna pływająca | 80 mb |
Wiosła drewniane jednoczęściowe | 2 szt. |
Dulki | 2 szt. |
Rzutka holring krótka | 4 m / 8 mm |
Kolce lodowe | 1 para |
Kolce na buty-nakładki antypoślizgowe | 1 para |
Śruba lodowa | 1 szt. |
Mocowanie do silnika spalinowego w odległości minimum 250cm od dziobu | 1 szt. |
Zasobnik bryzgoszczelny | 2 szt. |
Zintegrowane z kadłubem zbiorniki kompensacyjne dziobów | 2 szt. |
Zintegrowane z kadłubem zbiorniki kompensacyjne rufy | 2 szt. |
Wypornościowe koła służące do ewakuacji poszkodowanego (wyporność minimum 8kg) z funkcją transportową na lądzie | 2 szt. |
Silnik dwusuwowy 5KM, przystosowany do pracy w wodzie z lodem.
Dane techniczne: | |
zasilanie | benzyna |
rodzaj | dwusuwowy |
zapłon | DI |
uruchomienie | ręczne |
kolumna | krótka |
zabezpieczenie śruby | TAK |
moc | 5 KM |
ilość cylindrów | 1 |
pojemność silnika (cc) | 102 |
przełożenie | 2.15:1 |
biegi | F-N-R |
chłodzenie | woda (otwarty) |
zintegrowany zbiornik paliwa | 2,5 l |
waga | 21 kg |
Kombinezon suchy oddychający 5001830
Jest "suchym” kombinezonem wodoodporny o wysokim stopniu paroprzepuszczalności.
Kombinezon nie stanowi istotnej bariery termicznej, a jedynie warstwę nieprzepuszczającą wody.
Dla właściwego komfortu użytkowania należy ubierać pod kombinezon bieliznę termiczną i kombinezon polarowy.
Na stopy należy ubierać zwykłe (cienkie lub grube) skarpety.
CECHY:
- wodoodporny i oddychający suchy kombinezon wykonany z 3-warstwowej membrany,
- lateksowe skarpety,
- lateksowe gilzy w mankietach i na szyi,
- dodatkowe wzmocnienia na kolanach i siedzeniu warunkujące niezawodność w newralgicznych miejscach,
PARAMETRY: | |
Przepuszczalność pary | 15000 g/m2/24h |
Wodoodporność | 20000 mm |
Dostępne rozmiary | M, L,XL, XXL |
UWAGA!!!
- Kombinezonu nie wolno prać, wirować, prasować.
- Przed pierwszym użyciem kombinezonu, należy dokładnie nasmarować zamek błyskawiczny z dwóch stron, dołączonym do kombinezonu smarem silikonowym.
Silikon należy także wtłoczyć do „karetki” - suwaka (automatu zamykającego / otwierającego suwak). - Zabieg trzeba powtarzać proporcjonalnie do potrzeb jednak nie rzadziej niż raz na miesiąc (instrukcja z piktogramami - obrazkowa – zawarta jest ze smarem dołączonym do nowego kombinezonu).
Zabrudzenia zmywać czystą słodką wodą z mydłem (bardzo łagodny detergent) delikatnie pocierając miękką gąbką.
SUWAK SZIP
Brud, sól, piasek itp. mogą spowodować uszkodzenia.
Jeśli brud, sól, piasek lub tp. są obecne, zamek należy umyć mydłem i wodą.
Zanieczyszczenia mogą wpływać na funkcję uszczelniającą, jeśli dostaną się pomiędzy łańcuchy zębów.
Jeśli zamknięcie SZIP służy do ochrony życia lub materiałów wrażliwych, funkcję uszczelniającą i czystość na obszarze łańcucha powinny być dwukrotnie sprawdzane przed każdym użyciem.
Ciężkie zgięcia mogą spowodować rozszczelnienie, a nawet uszkodzenie. Proszę unikać
Odporność suwaka SZIP:
Promienie UV | Doskonała |
Mikroby | Dobra |
Zakres temperatur | -20 ° C - +60 ° C |
UWAGA!
Koszty dostawy tego towaru ustalane są indywidualnie. Informacje w koszyku sklepu dotyczące kosztów transportu gdy ten towar się w nim znajduje należy uznać za nieważne. Po otrzymaniu zamówienia na ten towar, skontaktujemy się z Państwem niezwłocznie celem podania kosztów transportu.