Masz pytania?  zadzwoń Zadzwoń: 22 750-62-49 lub 605 377 500 (godz 8.00-16.00)           newsletter Zapisz się do newslettera i odbierz kod rabatowy na zakupy.

Motopompa szlamowa Benza FLEXIBLE

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 100484
  • Producent: BENZA

  • Historia ceny
  • szt.
  • Cena netto: 5 760,00 zł / szt. 7 084,80 zł / szt.

Motopompa szlamowa Benza FLEXIBLE (Flex 305)

 

Benza RobinMotopompa Benza Flexible (Hiszpańska marka z silnikiem Robin* - dawniej Subaru) jest unikatową konstrukcją napędzana wałkiem giętkim, która dodatkowo nie wymaga węża ssawnego.

Konstrukcja Flex 305 minimalizuje awarie - klasyczna motopompa wymaga odpowiedniego węża ssawnego, smoka, linek, kosza do smoka. Awaria czy uszkodzenie niektórych z tych elementów, uszkodzenia nawet uszczelki na wężu ssawnym spowoduje niemożność pracy lub słabą jej jakość, np. zasysanie powietrza.

*Uwaga! Ze względu na niedostępność silników Robin, urządzenie jest aktualnie dostarczane z silnikiem Loncin.

Benza Flexible Flex 305 w straży pożarnej

W pompie Benza Flexible wszystko jest jedną całością, wykonaną nawet solidniej niż to jest wymagane. Wystarczy tylko do modułu pompowego podłączyć wąż tłoczny i uruchomić silnik by natychmiast rozpocząć pompowanie. Przy małej masie własnej i wymiarach urządzenie cechuje ogromna wydajność.

 

Pompa Flex 305 napędzana jest małym silnikiem Robin EX-13* osiąga ogromną wydajność 1300 l/min, porównywalną tylko do najlepszych pomp szlamowych 3-calowych. Zastosowano mniejszy silnik, niż potrzeba w klasycznych pompach. A to wpływa na zmniejszenie wagi pompy, zmniejszenie zużycia paliwa.

Produkt dedykowany dla wodociągów, przemysłu oraz dla straży pożarnych.

 

*Uwaga! Ze względu na niedostępność silników Robin, urządzenie jest aktualnie dostarczane z silnikiem Loncin.

Atesty Benza

Zalety motopompy Benza Flexible:

  • zasysanie zastępuje natychmiast po uruchomieniu silnika
  • nie trzeba zalewać komory ssącej i czekać ok 3 minut na ssanie.
  • moduł ssący posiada nasadę "strażacką" Storz 75 do natychmiastowego podłączenia węża tłocznego
  • moduł ssący jest jednocześnie smokiem ssawnym z otworami chroniącymi przed zassaniem zanieczyszczeń
  • rozwiązanie takie pozwala zastosować mały i oszczędny silnik przy zachowaniu wysokich parametrów pracy
  • jest bardzo mała i lekka
  • ze względu na brak aktów normatywnych nie wymaga świadectwa dopuszczenia CNBOP


Zalety silnika Robin EX17:

  • został skonstruowany po 2000 roku i należy do najnowocześniejszych na świecie
  • unikatowy czujnik oleju, który nie pozwoli na uszkodzenie silnika (wyłączą go) w przypadku gdy olej jest przepracowany lub gdy wlano zły olej!
  • zastosowano łańcuch rozrządu taki sam jak w sportowych samochodach Subaru Impreza, dzięki czemu silnik pracuje ciszej, zużywa mniej paliwa niż konkurencyjne rozwiązania, a zużywalność części jest wyraźnie niższa
  • Spełnia normę ochrony środowiska ISO 14001, dzięki czemu w łatwy sposób można uzyskać na urządzenia go zawierające dofinansowanie z Funduszu Ochrony Środowiska




Podstawowe dane techniczne Benza Flex 305:


Silnik: ROBIN EX17*
Moc silnika: 6,0 KM
Pojemność silnika: 169 cm3
Zużycie paliwa: 1,7 l/h
Pojemność zbiornika: 3,6 l
Waga: 35 kg
Wydajność pompy: 1300 l/min
Wysokość podnoszenia: 18 m
Średnica króćca wyjściowego: Storz B75  3"
Max. średnica zanieczyszczeń: 20 mm
Długość wałka giętkiego: 5 m

Gwarancja 2 lata

*Uwaga! Ze względu na niedostępność silników Robin, urządzenie jest aktualnie dostarczane z silnikiem Loncin.

 

Montaż wałka Benza Flex 305Prawidłowy montaż wałka napędowego:

Przy montażu elastycznego wałka napędowego do modułu pompowego (kosza ssawnego) konieczne jest zachowanie szczególnej uwagi na dokładne przyleganie o-ringu uszczelniającego. Należy zwrócić uwagę, żeby nie przyciąć o-ringu przez przekoszenie końcówki wałka w gnieździe modułu, co może skutkować zaciąganiem wody oraz piasku na sprężynę napędową wałka i doprowadzenie do jej zerwania. Nakrętkę mocującą końcówkę wałka do modułu dokręcamy wyłącznie ręką bez użycia klucza (zdjęcia w załączeniu).

W celu wydłużenia żywotności sprężyny napędowej zaleca się co 6 miesięcy (przy intensywnym użytkowaniu) wyjęcie sprężyny. Umycie jej oraz wnętrza korpusu wałka za pomocą chemii przemysłowej oraz myjki wysokociśnieniowej. Następnie przedmuchanie sprężonym powietrzem celem usunięcia pozostałości wody i zanieczyszczeń. Nasmarowanie sprężyny smarem maszynowym i umieszczenie w korpusie wałka elastycznego.

 

 

Fabryka Benza

Wybierz SupermarketStrazacki.pl !